Milli Eğitim Bakanı Özer’den “eğitimde dijitalleşme” açıklaması:

Milli Eğitim Bakanı Özer, yapmış olduğu yazılı açıklamada, eğitimi talebe, öğretmen ve vatandaşların tümüne daha erişilebilir kılmak adına meydana gelen yeni dijital hamlelerle ilgili değerlendirmelerde bulunmuş oldu. “Değişen teknolojinin hızla yaşantımıza dahil olduğu ve bireylerin eğitimden beklentilerinin değişmiş olduğu bir dönemde dijitalleşmenin önemi arttı.” ifadelerini kullanan Özer, Bakanlığın bu yöndeki çalışmalarına hız verildiğini kaydetti.

Özer, eğitim alanındaki beklentilerin de bu yönde değişmiş olduğu bir dönemde olduklarını vurgulayarak “Çağımızda dijitalleşme, beşeri faaliyetlerin birçoğuna sirayet etmiş durumda. Normal olarak bu durum, toplumların ve onları oluşturan bireylerin gereksinimleri çerçevesinde olgunlaşıyor. Değişen teknolojinin süratli bir halde gelişimi de bireylerin gereksinimlerini farklılaştırarak şekillendiriyor.” değerlendirmesinde bulunmuş oldu.

– Dijital dönüşümde öğretmen ve talebe odaklı süreç

Bilginin çokluğu, artış hızı ve farklılığının, bireylerin devamlı öğrenme ihtiyacını artırdığını ifade eden Özer, dijitalleşmenin sunmuş olduğu imkanların insanların öğrenme yaşamlarını daha uyumlu, sürdürülebilir, kolaylaştırıcı ve konforlu hale dönüştürdüğünü kaydetti.

Okullardaki dersliklerin yüzde 90’ının yıl sonuna kadar etkileşimli tahta ile buluşacağını ifade eden Özer, Bakanlık olarak dijital dönüşümde yaratıcılığı ve inovasyonu merkeze alan, öğretmeni ve öğrenciyi odak noktasına koyan bir süreç yürüttüklerini belirtti.

Özer, “21. yüzyıl dünyasında informasyon ve kontakt teknolojilerinde yaşanmış olan değişiklik ve dönüşüm sürecine eğitim sistemimizin adaptasyonunu sağlamak ve talebe, öğretmen ve velilerimizin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek için son bir yılda eğitimde dijitalleşme hamleleri başlattık.” ifadesini kullandı.

Özer, ocak ayında öğretmenlere yönelik hizmete sunulan ÖBA üstünden bir yılda 8 milyon 13 bin 864 eğitimin tamamlandığını, 1 milyon 16 bin 638 kişinin de minimum bir eğitimi tamamladığını bildirdi.

Bakanlığın, karşı karşıya eğitimden uzaktan eğitime geçişi destekleyen dijital ve çevrim içi platformların öğrenciler ve aileler tarafınca kullanımının daha kolay ve erişilebilir olması için projeler, eylemler ve eğitimler gerçekleştirerek birçok alanda seferberlik başlattığını ifade eden Özer şunları kaydetti:

“Parasız ders kitaplarıyla beraber 160 milyon destek kaynak dağıtımı yapılmış oldu ve bu kaynaklar hem de dijital platformda da yer aldı. Öğrencilerimizin pandemi sonrası öğrenme kayıplarını telafi etmek ve temel eğitimde eksikliklerini gidermek için bireyselleştirilmiş bir mekanizma olan Talebe-Öğretmen Destek Sistemi’ni (ÖDS) oluşturduk. Bu dijital platformda da gene öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz kendi gereksinimlerine yönelik olarak destek alabilecekler. Bununla beraber gene pandemi sonrasında matematik, yabancı dil ve Türkçe seferberlikleri başlattık. Öğrencilerimizin bu alanlara yönelik temel beceri ve kazanımlarını artırmayı hedefliyoruz. Bu sebeple her bir seferberlik alanıyla ilgili bir dijital platform hazırladık. Matematik platformumuz hayata geçti. Yabancı dil ve Türkçe platformlarımızı da yakın bir zamanda hayata geçireceğiz.”

Mesleki ve teknik eğitim ders materyallerinin dijitalleştirilmesini sağlayıp eğitim sürecinde süre ve mekan terimine bağımlılığı ortadan kaldıran, materyale ulaşım mevzusunda dezavantajlı bölgelerde bulunan öğrencilerin 3D modelleme ve artırılmış gerçeklik teknolojisi ile gerçek bir materyal deneyimi yaşayabilmesini amaçlayan Mesleki Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Platformu’nun hayata geçirildiğini kaydeden Özer, “Bu sayede, öğrencilerin dijital ortamda sanal deneyler ile üretici düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, mesleki eğitimde daha donanımlı hale getirilmesi amaçlanıyor.” ifadelerini kullandı.

Eğitimden her yaş grubunun yararlanmak istemesinin dönemin mühim eğilimleri içinde bulunduğunu belirten Özer, öğrenmeye adil erişimin sağlanmasının, bir yaşam döngüsü perspektifini de bununla beraber gerektirdiğini beyan etti. Eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılmak isteyen tüm bireyler için yaşam boyu tüm amaçlı öğrenme etkinlikleri anlayışını benimsediklerini aktaran Özer şunları kaydetti:

“Bakanlık olarak informasyon ve yeterliliklerini geliştirmeyi amaçlayan tüm fertleri örgün eğitimin yanı sıra yaygın eğitimle destekliyoruz. Velilerimizin de eğitim sistemine dahlini oldukça önemsiyoruz. O sebeple güçlendirmiş olduğumuz halk eğitimi kurslarımızı, Halk Eğitim Merkezleri Bilişim Ağı’nda (HEMBA) toplayıp velilerimizin kurslara erişimini daha da kolaylaştıracağız. Zenginleştirilmiş içeriklerle yetişkinlerimiz bu platform vasıtasıyla istedikleri kurslara dijital olarak erişme imkanı bulacak. Ek olarak HEMBA’yı yurt dışındaki yurttaşlarımızın da istifadesine sunarak yaşam boyu öğrenme alanının internasyonal aşamasına da katkı sunmuş olacağız. Hayata geçirilen bu projeler yardımıyla, eğitimin tüm paydaşlarının dijital teknolojileri kullanım becerilerinin ve bilimsel niteliği olan başarılarının artırılmasını hedefliyoruz. Bilhassa dezavantajlı bölgelerde bulunan öğrencilerin eğitimlerinde dijital teknolojilerin kullanımının yaygınlaştırılması ve eğitimde dijitalleşmenin ülke sathında tüm bireyler tarafınca eşit bir halde kullanılması için meydana getirilen emek harcamalar, eğitimdeki dijital dönüşünüm ne denli büyük çapta meydana gelen bir emek harcama bulunduğunu gözler önüne seriyor.”

Yoruma kapalı.

Bebek Bakıcısı - Omegle - Sohbet Odaları - Omegla - Görüntülü Sohbet -
uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu radabet giriş Puff langstoninstitute.org gaziantep bayan escort antep escort